fredag den 7. februar 2014

70´erne med MC klubben 'Rockerly'


MC billeder fra et langt liv med vennerne på 2 hjul fra Skovlunde / Ballerup.





 


     

 Og i 1970 så startede vi med at købe motorcykler, og lynhurtig var vi en stor grubbe MC, i Skovlunde Herlev og Ballerup, og det blev starten på klubben. Vi var ca. 40 MC. i starten, men voksede hurtigt til 75.Motorcykler, da vi fik medlemmer fra Holte og Birkerød.
VI var nok den største klub dengang, jeg var kasserer og bartender , og indkøbte øl / vand - snacks, + stod for regnskab.


juni 1973.
Her bliver Bjarne tjekket af politiet i Helsingør, De havde spærret hele byen af for rocker, da en rocker blev stukket ihjel med kniv af fremmedarbejder på åben gade og det var den 7 juni 1973. Og vi fra Ballerup 222 var oppe og hjælpe med at hævne drabet, sammen med andre MC Klubber fra Vesterbro ( De vilde engle ) og vi opsøgte værtshuse, og kørte rundt i byen og bankede alle udlændinge vi så færdes på gaden. Og vi havde kæder og slagvåben med, som politiet prøvede at ta fra os med deres afspærring. Men det lykkes os at få slagvåben ind i byen, da vi smuglede dem gennem afspærring i biler, som politiet ikke tjekkede, så vi fik afstraffet mange udlændinge. , over flere dage.


Politiet var magtesløse, de kunne ikke være i hele byen samtidig, og vi kunne køre hurtig rundt i gaderne og spotte nogle udlændinge, og så banke dem. og hurtigt afsted til næste mål / værtshus og finde nogle nye ofre. Nogle gange kom politiet lidt for hurtigt frem, når vi fandt udlændinge på værtshuse/ grilbarer, så kastede vi brandbomber mod dem, og brændte nogle af udlændinges biler af på gaden, for at de ikke skulle fange os. Det eskalerede meget mere, end jeg vidste i 1973. og havde jeg vidst det i forvejen, så var jeg nok blevet hjemme. nogle gange var jeg ret bange, når udlændinge havde omringet os, og vi gjorde brug af frygtelige ting som jeg ikke vil omtale om her,, bare for at slippe væk fra dem.


Selv om det er 40år siden, kan jeg stadig få mareridt om natten, og vågner ved at jeg kriger /sveder når jeg drømmer om alle de uhyggelige ting, jeg har oplevet i Helsingør.


Vi fik mange MC venner, 777 fra Helsingør og Nørrebro/ Vesterbro ( De vilde engle ) en periode rendte jeg med venner fra Vesterbro. Og havde vi problemer, så hjalp vi altid hinanden, især med fremmedarbejder og hippier som vi sloges med ved strøget og storkespringvandet, vi kom også meget ved istedgade, og var tit i slagsmål med hippier og udlændinge på værthusene cafe Jernstangen og Postallionen og Viggos far ejede et hotel i istedgade, hvor vi mange gange sov brandert ud, oppe på loftet, det var rigtigt hyggeligt. og gratis, Men hotellet var mest forbeholdt luder, så der var meget larm om natten, så vi fik ikke sovet meget på madrasserne oppe på loftet, men vi spiste og drak lidt øl deroppe, og varme var der ikke noget af.
Den periode gik jeg meget sammen med Viggo Rene fino og Carsten, som kom fra Vesterbro, og der var fuld fart på, når vi var på værshusene, så det endte altid med slagsmål, da gæsterne ikke kunne li os læderjakker, men de fleste gange klarede vi dem, det hændte at vi fik klø også.


Vi havde også en kaffebar på Jontrupvej hvor vi holdt meget til inden vi fik klubhuset i Skovlunde, og mange fra De Vilde Engle kom også der på kaffebaren, det var der jeg lærte dem at kende.
Bjørn Andersen lederen fra De vilde engle, arrancerede en rockkoncert i KB, hallen, hvor vi var mange fra mc 222 Ballerup derinde, og allerede inden vi kom ind i KB, hallen, så havde Jens-erik (termo) bankes en rocker fra Skovlunde bevidsløs ( erik ) som kom sammen med Bjørn Vyks søster Solveg så han røg på hospitalet , da ambulancen kørte med ham, så havde han sin nazi-kasket på maven, da han var på båren, han ville godt være med i vores klub, men vi syntes han var for svag og bange for øretæver, som vi fik nogle gange, men ellers var koncerten god, har jeg fået fortalt senere, da jeg var ret beruset derinde, men jeg kom da hjem helskindet på motorcyklen.


Da jeg blev færdig som soldat i 1970 fik jeg arbejde på Daells Tapet og tjente mange penge. Jeg købte en Triumph Bonneville 650 ccm. Den havde jeg i 3 år, og så købte jeg en Honda 500 ccm. 4 cylinder.



Min MC.1971 blå/hvid Min MC. 1972 grøn/gul Min MC. 1973 rød/gul


Sidst i billed : Eifel-flemming-torben



Her er min triumph bonneville 650cc. 1967 model hver år blev den malet ny farve. billeder fra hareskoven og Roasvej i Ballerup. Nedenunder er John og mig i hareskoven, vi havde sjælden styrthjem på, kun på lange ture, det var heller ikke lovbefalet dengang.



Jeg havde den i tre år og på den tid skiftede den farve 3 gange. Her er jeg med alle tre farver, den sidste gang blev den indfarvet rød med guldglimmer. Jeg skilte motoren ad hver vinter, og skiftede lejer, honede cylinder og satte større stempler i og ventiler, karburatoren blev udskiftet med større model, sammenlagt gav det ca 40 km. mere topfart



Triumph i vinterhi, bliver renoveret min kone Inger-merethe i hareskoven


1971 på min triumph 650 som hun kørte da jeg havde købt en honda 5oo til mig selv


Jeg købte også en fabriksny guldfarvet, 4 cylindret Honda 500 ccm. Det var en af de første der blev importeret af den model. Vi bestilte 3.stk af første sending til Mig Bjarne og Erhard.



Min kone Inger Merethe på min Honda i 1973 og mig i Lübeck på ferie på Hondaen
(se prisen på overfarten 59,- kr. i 1973)


Inger Merethe og jeg var to gange på ferie i Tyskland ( hartzen) på Hondaen og en gang i Jylland. Jeg skulle på ferie med min Klub 222 til italien på min MC, men den brænde stemlerne nede ved hamburg. Så klubben kørte videre uden mig og jeg blev kørt hjem af falck fra tyskland. Vi var 6 motorcykler, der skulle ned gennem tyskland -østrig og italien, så jeg var lidt sur over at jeg ikke kom længere end til Hamburg.


Vi hang meget nede i byen på vores MCér og lavede ballade. Ove Dalsgaard, der dengang var formand for fritidsudvalget i kommunalbestyrelsen, skaffede os en længe på Rosenlundsgården. Vi blev inviteret hjem til Ove Dalsgård og skrev en kontrakt den 9 august 1971 over en kop kaffe, og fik lidt penge så vi selv kunne lave bygningerne istand, vi var allesammen håndværker og lavede det hele selv. Og det blev rigtigt godt klubhus, og balladen ophørte i kommunen.



Rene-Guller-Valnød+lotte fra holte. Erhard- Roland-Annegrete-Jørgen
bjørn vyk (guller) hans dickmann-bjørn windeballe


------------------------------------------------------------------------------------------------



Marianne-Torben-Anni-Jon Marianne-Erik (bag) Torben-Mig (Stig)


Her er vi ovre og besøge Benny og Erik i Jylland, som afsonede 4 måneders fængsel, vi boede på pensionat, og var kørt derover på 3 motorcykler - Torbens -Johns og Min, vi havde Anni og Marianne med bag på motorcyklerne



Søren-Bjørn-John-Johnny-Klaus-Jørgen-Mig-Anni Nina-Johnny-John-Bjarne-Mig og min Mcer


-----------------------------------------------------------------------------------------



Skipperkroen Nyhavn


Nina - Mig - Annegrethe - Jørgen H - Ingermerethe - Drejer N - Bjørn ( Guller )



Billeder fra Rosenlund i Skovlunde, Vores Motorcykelklubhus 9/8- 1971


Desværre gav De hovedbygningen til 'hippierne' som vi ikke kunne fordrage . Vi kom ofte i klammeri med dem, og ( lånte) deres brændeovn og inventar, og hver gang vi havde fest, var vi oppe at slås med dem, hippierne var så dumme at gå ind til os, og spørge efter øl og hash og det eneste de fik var tæsk, man går da heller ikke ind i løvens hule, så vi fik dem jaget væk og havde så hele gården for os selv indtil den brændte ned den 7.marts 1972.


Vi havde hippierne eller Jugoslaverne mistænkt for at have påsat branden. Da vi havde sloges med dem flere gange.



Billede af Gården Rosenlund (i dag det ny Skovlundecenter) Her er den brændt i marst 1972


Da gården nedbrændte, blev den revet ned og pladsen stod tom flere år, derefter begyndte de at bygge det nye Skovlunde Center Syd som blev indviet 1978.

Avisartikel om branden

Rosenlund MC. Klub lå hvor brugsen og OK. tanken ligger i dag ved Skovlunde.

Jørgen~Dreyer, Nina og Bjarne på Gårdspladsen på Rosenlund Vi startede med få MCmedlemmer, men det voksede hurtigt til 75. stk. MCcykler kun fra Ballerup-Skovlunde og Herlev. Senere kom dem fra Holte og Birkerød og blev medlemmer, og De var mange ca, 20 MC.


Hos Hudi på Ålegårdsvej



Irene-Bjørn Vyk - Slinger Slinger- Bjørn Vyk- John hos Hudis fest 1969



Festaber på rosenlund i Skovlunde 1971- 72.



Claus Inge Flemming Lone Drejer Nina Roland og torben



Anders, Lone m.fl. Bjørn, Bjarne og Inge drejer

Nina, Bjarne, Johnny og Anni et parti fulde svin
Mig-Erhard-Bjarne-Termo-Bjørn Vyk (Guller)-Annegrethe.



Bjørn, Erhard, Søren og Lone Herlev MC gutterne


bjørn w.-lone-janne-johnny-jan-bjarne





Bjarne og Søren m.fl. Bjørn. w - Anne Grethe og Johnny

Jørgen og Bjørn vyk Skovlunde MC rødder

tyrkiske hassan- bjørn windeballe -søren-flemming og Bjørn vyk lappes sammen af Inge

Patricia fra Mexico og Inge Robert, Dreyer og Anders m.fl.

Åge nellemand Klaus med nissehue


Mange af vores vilde fester på Rosenlund ( rockerly ) varede hele aften/natten og så blev vi sultne, og kørte så ud og hentede pølser hos grilbarer som vi brød ind til og forsynede os, vi hentede også småkager og kransekager på FDB brødfabrik Oxfordt Biscuit i Skovlunde som stod udendørs i container, og flere af os blev syge af af spise dem, 4 af os blev indlagt på Herlev hospital med gulsot, mistanken var at rotter skal have pesset eller skid i kagerne, eller det var narkomanerne på gårdens toilet som smittede os, men det blev aldrig opklaret hvor smitten kom fra.



Gert,inge,stig,jørgen,jens-erik (termo) benny petrice,inge,bent,bjarne,bjørn vyk,benny,
annegrethe,klaus,bjørn vindeballe.



Jørgen og jeg i baren på Rosenlundsgården
Jeg var barens kasserer, læg mærke til prisen øl= 2kr vand= 1kr.


Valnød knut har været formand for Harley Davidson MC Klub i 20 år.




Ovenover ses billeder fra en af de mange fester vi holdt på Rosenlundsgården. Vi holdt tit fest med andre MC klubber - fra Herlev, Holte og Birkerød.


Nedenunder er vi til fest hjemme hos Benny i Skovlunde.
Knut ~ Valnød, blev sulten og åd en hel ost - og jeg blev fuld.



John og Benny - til Bennys havefest - Anni, Carsten, ( med solbriller bagved Gert) Flemming, Valnød og Torben

Efter festen kørte Jan i en brandert ind i en lygtepæl og kom slemt til skade, Vi gemte jans mc og ringede efter ambulance, og bildte politiet ind at Jan havde været i slagsmål,og De troede på den historie, Så Jan fik reddet sit kørekort og blev ikke taget for spritkørsel. Havefesten hos benny endte med at benny kom op og sloges med sin halvbror der pludselig dukkede op, og han fik så mange tæsk, at ambulancen også måtte tage ham med, Så festen ebbede ud, da også politiet kom. Vi har kørt mange brandert på MC. Jeg har selv kørt galt 2 gange i en brandert, og stukket af så De ikke kunne knalde mig.




'Rockerly 2' kaldte vi Rosenlund da vi overtog det, fordi Rockerly 1 var et 2 etagers hus vi
tidligere havde, det lå øde hen så derfor besatte vi det. Det lå der hvor
tankstationen 'Stålen' ligger i dag. Huset havde vi i 1968 - 1970
Det havde vi bare besat fordi vi ikke havde nogen steder at være og det stod bare tomt. men da de skulle bygge tankstation, blev vi smidt ud af politiet. Så holdt vi til ved pølsemanden ved Skovlunde station, men kommunen ville godt ha os væk derfra, da vi lavede lidt ballade og vi drak os fulde og generede folk. Dengang blev vi kaldt S.togs banden, af aviserne når der var artikler om os. Så kommunen gav os Rosenlund, hvor vi kunne slå os løs, uden at genere nogen.



Avisartikler om vores bedriftter i Skovlunde


Balladen med gæstearbejderne startede da vi til en fest skulle trække cigaretter hos Understrup ved Skovlunde Station. Tre af vores venner blev overfaldet af 6 Jugoslaver. vi hævnede os og opsøgte jugoslaverne om aftenen og sprængde døren til lejligheden og smed indbo ud af altan på 2 sal. og tævede alle i lejligheden.


Men da jugoslaverne overfaldt os igen få dage efter og stak 2 af vores ned med knive fik vi nok og tilkalde rockerklubber fra holte og birkerød og vi var samlet ca, 40 rocker om fredagen og drak nogle bajer og gik der efter ned i byen og lede efter dem, vi kunne ikke finde dem, men fandt ud af at de gemte sig i en lejlighed.


Vi opsatte vagter ved torvevej som aflyttede politiet over bilradioen, som ville advare os når de kom, og så stormede vi deres lejlighed på 2 sal, men det var svært at komme derop for de kastede kogende vand på os og kastede med flasker fra 2 sal ned mod os, men det lykkedes at nå derop og vi sprængte døren med jernstænger, og så fik vi dem gennembanket, men flere af os kom til skade, jørgen blev stukket i halsen med kniv og benny fik flaskehals i hovedet, og flere var blevet slået med køller og pludselig dukkede politiet op, men de kunne ikke gøre ret meget, før der kom forstærkning fra københavn, så vi gik ned på gården igen og drak videre, mens politiet bare kiggede, indtil forstærkning kom frem og anholdte flere af os, jeg undslap da jeg var så beruset og sov brandert ud på gårdspladsen, og så ville de ikke have mig med, da jeg lå i noget mudder og var møgbeskidt. Men et par dage efter hentede 2 betjente mig på min arbejdsplads til forhør, men jeg nægtede og de måtte slippe mig igen uden beviser.


Bagefter jagtede vi alle jugoslaver i skovlunde og ballerup i flere uger og til sidst rejse de til anden kommune det kostede dyrt for os, 6 af mine kammerater fik fra 4 til 6 måneders fængsel, jeg slap med 2 år betinget og en bøde på 1000 kr. da politiet ikke kunne bevise hvad jeg lavede,


Herefter havde vi kun hippierne at slås med. Vi kunne ikke fordrage dem fordi de røg hash, og var meget dovne + de sov rundt i byens bænke,mens vi var til øl. Dem var der mange af i Skovlunde/ Ballerup og vi tævede dem og tog deres hash fra dem, og tit blev vi overfaldet af dem.


Ved Herlev gadekær kom vi meget i wekenden og drak mange øl , vi kunne være op til 40 læderjakker samlet, og nogle gange mødte et stort antal hippier op med jernstænger og køller og overfald os, men De var langsomme og sløve af hash, så vi fik dem jaget væk og gav dem klø, politiet mødte talstærk op med assistance fra København, og vi var tit i klammeri med dem, da vi ikke måtte drikke øl ved gavekæret, men politiet måtte opgive at smide os væk, for lige så snart de kørte væk så sad vi og drak videre og generede hippierne.


Vi kom meget på værsthuse i istedgade og kom tit i slagsmål med udlændinge, vi kontaktede også narkohandler og stjal alt deres narko fra dem og tævede dem, Da vi hader dem som sælger narko og ødelægger folk, Vi tjente også lidt penge, ved at inddrive gæld for nogle  folk. Nogle værthuseejer havde penge til gode hos kunder, og vi opsøgte dem, og blev lidt truende over for dem, og så fik vi pengene med det samme. vi troppede op med rygmærke og kæder som slagvåben. Og vi havde fået et ( tip ) om en narkohandler i rødovre, som vi opsøgte og stjal ca, 2 kilo hash fra, som vi brændte bagefter på gaden, Vores stamværtshus i istedgade ( postallionen ) gav os tit gratis øl, fordi vi hjalp dem når der var ballade med luder og fulde svenskere/grønlænder så værtshuset var glade for os, da vi beskyttede dem så ikke inventaret blev ødelagt.


Ballerup Kommune tilbød os så midlertidigt den gamle brandstation Damgården der lå hvor rådhuset ligger i dag, lige ved Damgårdsparken. Den havde vi hele sommeren indtil den blev revet ned i efteråret 1972. Vi brugte den som klubhus, men lavede den ikke i stand, da vi kun havde den en sommer. Da vi skulle have råmosegård af kommunen, men vi ventede på at beboerne skulle få tømt den. Og så rykkede vi ind, og lavede den tip top istand, og idag 2014 er den der stadigvæk.



MC Opstilling på Damgården, den gamle brandstation hvor rådhusets P-plads ligger i dag. Det svært at se, men sølvhjelmen er torben og så john-guller -erhardt- johnny-skipper-bjarne-gert.



Vi mødes på Roarsvej i Ballerup på vej til Bakken 1972, vi var 18. motorcykler.Vi havde Valhalla og Laredo som vores stamværtshus, Vi var der tit om sommeren, hvor vi mødtes med andre motorcykelklubber, og hyggede os med fadøl og rock-musik.



Vi kører over 'Chokoladekrydset' i 1972 på vej til Helsingør,og besøge MC klub 777. som har åbent hus.


Dem var vi gode venner med. De havde også problemer med udlændinge. Vi hjalp dem nogle gange.

Mig, Jørgen og Guller i Herlev 1972 Johnny og Nina i Herlev 1972



Ring IV lige før vi kommer til Bagsværd 1972 Johns Triumph MC - smadret efter han kørte
op i en holdende bil i Hornbæk Plantage 1972

Tommy kørte i forvejen da vi skulle besøge René i juni 1973 på Frederiksberg. Han blev dræbt på Bybjergvej . da han kørte ind i siden på en lastbil, som kørte over for rødt lys. og jeg stoppede op ved ulykken, for at høre hvad der var sket med tommy, med det resultat at jeg fik en bøde for at køre uden MC,kørekort men jeg kørte da bare videre uden kørekort





Johnnys arme i gips efter bilist pressede hans mc, mod autoværn. og jeg i gips efter mc,styrt i vejsving, Vi fik nogle knubs dengang.


I år 2004 smadrede jeg ind i bil på mc, som lavede en uvending, jeg slap billigt med brækket ribben, og blå mærker. Motorcyklen blev slemt ødelagt, og blev rep. for 85.000 kr.


Så det er utroligt jeg lever endnu, Da jeg har været impliceret i 4 ulykker på mc. Bla. væltet i sving, da der lå grus på vejen. kørt gennem hegn ind på kirkegård, om natten i en brandert i marienlyst, og påkørt 2 biler bagfra som pludselig bremsede.


Vi var flere gange på marienlyst, og boede i sommerhus en wekend, som bjørn Vyk lånte af sin arbejsgiver, og vi skulle på diskotek, men udsmideren ville ikke lukke os læderjakker ind, så Termo slog ham bevidsløs og stjal hans guldring, og så kom vi ind. Og da vi skulle hjem fra diskoteket på mc til sommerhuset, så var der en bilist som ville presse os ud i grøften, og Bjørn Vyk kørte op på siden af bilen og sparkede sidespejlet af med foden, og vi havde forkromede knallertkæder som vi brugte som livremme, dem tog vi af og svingede på bilen, og lavede mange buler i, mens bilen kørte, og han flygtede ind på en campingplads og råbte om hjælp. Næste dag spiste vi på en grilbar, og han havde nogle flotte lamper i loftet, som jeg godt kunne li, så dem rev jeg og john ned, og tog med hjem, og de hang mange år i min lejlighed.


Grilbaren havde også spilleautomater, som vi godt ville have med hjem, så da vi var nede og spise, så løsnede vi vinduerne, så vi kunne kravle ind efter lukketid. Vi kom tilbage om natten, og listede vinduet op og kravlede ind, men han havde vidst det, og lå på lur, så vi måtte flygte ned på stranden og gemme os, mens politiet kørte rundt og lyste med deres projektør efter os, og senere kredsede de rundt om sommerhuset flere gange. Men de fik os ikke anholdt.





      


        



Søren - John -Jørgen D. - Nina - Mig -



Inger-merethe og mig


Vi var tit på Dyrehavsbakken og lavede larm i gaden med de andre motorcykelklubber der også kom, og vi jagtede svenskere og kom i klammeri med politiet. Det var gerne ved åbning og lukning af Bakken, og nogle gange gik det lidt vildt til. F.eks. når nogle af os læderjakker var i klammeri, så kom vi og hjalp hinanden, Og så var der bare kæmpe slagsmål med ca. 80 - 100 mennesker, hvor flere værtshuse blev smadret. Og det var Laredo og Valhal som det gik ud over.


Ellers tog vi på Bagsværd kro og slog os ned til stor gene for tjenere og udsmidere. Det kostede penge at komme ind på diskoteket, men vi kom gratis ind , da De vidste at vi lavede ballade når vi skulle betale, så vagterne lod os komme ind. Når Jens-erik ( Termo ) var med på Bagsværd kro var der altid ballade, han elskede at stavle mange ølglas op på hinanden, for bagefter at knuse dem med hånden, og så kom vagterne, men Termo slog en proper næve, og var bomstærk, så han kunne klare alle.


Vi holdt også meget til på Geels kro på Geels bakke i Holte sammen med mc Holte-Birkerød hvor vi spillede billard og hørte 60 musik. vi var også tit på Lollikhus i Holte, men vi fik forbud mod at komme, da vi tit var i slagsmål med gæster på diskoteket, og en fra Holte mc, fik stukket kniv i maven af tyrker, som flygtede ud i baglokalet, men vi fik fat i ham i baglokalet, og han fik nogle "slag" inden politiet fik ham udleveret.


På Bamsetræf på Himmelbjerget i 1973

Begivenhed hvor alle MC klubber mødes en week-end i forskellige
byer fra år til år.


Erik Saxling fra Holte med kæreste - her i midten (marianne Friborg) og her kigger han på MC ere - han døde i 1974. En meget tragisk ulykke.TV. bjarne og torben.



Så flyttede vi ud på Råmosegård - igen efter aftale med Ballerup Kommune - og vi satte lokaler i stand så vi kunne holde indvielse før jul i 1972. Det blev starten på MC klubben 222. En betingelse fra kommunen var dog at det kun var unge med bopæl i kommunen med motorcykel der holdt til her. Vi var fra starten 75 medlemmer, men mange var dem fra Holte og Birkerød.





Avisartikler hvor vi istandsætter nogle gamle lortebygninger med maskiner og andet skrammelt, vi startede Sep/Okt 1972 og var så meget færdige at vi kunne indvie det i Dec - 1972. og vi skulle også lige vise vores gode ry, så vi holdt åben hus for hele kommunens indbyggere den 21/8 - 1976, så de ved selvsyn kunne se at vi ikke var ballademager.


Avisartikler om os på Rosenlund MC -klub.



          jeg startede sammen med torben at gå til karate, men måtte opgive da jeg var for tyk, og ikke kunne smidige ting. så jeg meldte mig ind i Ballerup Bokseklub, hvor jeg gik i 2. år sammen med Finn fra Skovlunde, jeg holdt op da jeg efterhånden var blevet syet 4. gange på øjenbrynene, når jeg var til boksestævne, og havde jeg fortsat var jeg måske arret over det hele. men jeg klarede mig godt, og jeg vandt flere pokaler . Vi var nødt til at gå til noget selvforsvar, med det liv vi førte, Jeg har planer om at starte op igen, her i 2008 i Ballerup Bokseklub, da de har opstartet et old boys hold på tapeten



222 medlemmer


Herovre jørgen haastrup og bjørn vyk.


Bjørn Vyk og hans kone døde her 30/6 2009 meget tragisk.



Bjørn andersen fra De vilde Engle kom af og til på besøg i 222 i Råmosen i 1972.



Valnød (Knut) med 222 rygmærke sammen med Dirty Angels.


Efter 1 år holdt jeg op med at komme derude og jeg solgte Hondaen, da flere motorcykelklubber kom op at slås om territorier , og rockerne blev til store klubber, som begyndte at skyde efter hinanden. Og det værste var at nogle rocker fra København, troppede op i Ballerup Center på Den Gyldne Fugl og skød dørmanden med et oversavet jagtgevær i 1979, da han forhindrede rockerne i hævntogt på nogle mennesker i baren,


det var begrundelsen til at jeg holdt op med at komme i klubben, nu blev det for farligt at køre motorcykel, da klubberne havde territorium som man ikke skulle komme ind på, for så blev man skudt, eller gennembanket hvis man ikke hørte til deres klub.


1977 slog 4 MC-klubber sig sammen, og det var Nomads+Galloping- Goose+Iron -Sculls og Dirty -Angels, og blev senere i København til Hells Angel klub I 1980 og Amager fik Bulschit og andre byer Bandidos, og Nørrebro blev styret af Filthy Few - Dirty Angels, Island Brygge havde Nomades rocker, som alle skød hinandens medlemmer.


Jeg havde i mellemtiden også mødt Inger Merethe og hun var ikke glad for at jeg hang nede i klubben, og ikke mindst blev jeg taget så mange gange af politiet for at køre uden kørekort, at jeg ikke længere havde råd til bøderne. Politiet sendte mig efterhånden bare en bøde når De havde set mig nede i byen. Da de alligevel ikke kunne fange mig på mc,


Politiet konfiskerede til sidst min mc, og låste den ind i deres hundegård på ballerup politigård, fordi jeg blev ved at køre uden kørekort. Men jeg og benny listede om natten op på politistationen, og klippede låsen op med en boltsaks, og tog MC med hjem. Og politiet kom hjem til mig om natten, og mødte op på min arbejdsplads for at få fat på min motorcykel, så jeg måtte sælge den til sidst. Men nu har jeg motorcykel igen med kørekort, så nu har De ikke noget at komme efter.




John og jeg i 1972 på vores Triumph´er



På frederikssundsvej ( løven i baggrund ) 1972, Mig bjørn (guller) jørgen og john.


Da der havde været flere artikler i aviser om os MC Klub så kontaktede TV og nordisk film når de skulle bruge MC og læderjakker i deres film, så jeg var med i flere film, og det gav gode honorar.


MIN FILMKARRIERE:
flere gange har jeg været med i film som statist på MC.
Den ene gang i TV hvor vi skulle stjæle en taske fra Clara Pontoppidan der skulle forestille at blive slæbt hen ad gaden, når vi kører op på siden af hende på MC, og flår tasken fra hende, her var det mig som kørte Mc-en og Bjarne Mikkelsen sad bagpå og rev hende taske ud af hånden på hende.



I en TV serie om Mustafa, en fremmedarbejder - som det hed dengang, og de problemer han stødte på da han kom til Danmark og fik tæv af os læderjakker på Østerbrogade, var det også Bjarne og mig.


I en Dirch Passer film hvor vi bliver brugt til at køre på Motorcykler hvor bla. Karl Stegger og Ove Sprogø er med.


Og et Leif Panduro TV-spil var jeg med i et afsnit, som kom om lørdagen som serie, hvor jeg skulle køre frem og tilbage på en villavej og genere nogle bilister.





Billederne er fra udgivelsen af Bogen 'Action Man' der handler om Rockerlivet
På billedet ses Benny Brunn. og 'Valnød', der dengang var medlem af 222 i Ballerup
på skuldrene af Valnød ses Bjørn Andersen fra 'De vilde Engle' og nogle fra Dirty Angels.


artikel fra Det fri Aktuelt og billedet fra sidst i 60erne.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar