fredag den 7. februar 2014

Inger Merethe - mindeside

Inger Merethe
Min første kone og børnenes mor
.

Vi boede sammen i 31 år, og var gift 25 år, Født 4/8-49. Her lidt mindebilleder.


Inger-Merethe Døde efter lang tids sygdom 8/8 2002. Inger-Merethe døde 3 måneder før vores sølvbryllup, så jeg måtte aflyse vores wekend- krofest på Hotel Svalen.



Bryllupsbillede 15.oktober 1977 Vi blev gift på Tåstrup rådhus.



Inger Merethe 2 år med sin Inger-merethe 3 år Inger-merethe som teenager.
bror og faren på marken bag
Inger-merethes storebror født 19 oktober 1947 Hans-jørgen druknede i mosen ved Hald ved Tikøb som ganske ung.

Da han faldt gennem isen nede i mosen, hvor han legede sammen med Inger-merethe.


Brev til Inger-merethes mor da hun var 9 år. Tegning til mor lavede inger-merethe som 12 årig. på Harrestrupvej



Inger-merethe som stor pige til barnedåb. Jeg ved ikke hvem som bliver døbt, men på billedet er Majbrit-Annejette-Annegrethe og Ingermerethe.



Skovlunde Skole 1963 : 2 række nr.2 fra højre står Inger-Merethe og bagved lærerinden Skjoldager.



Konfirmand 21 april 1963. Kenneth og mor rugvænget 86 1972 Herman-Ingermerethe-Bjørn Vyk-og Mig.

Da Inger Merethe gik ud af skolen kunne hun tænke sig at blive sygeplejerske på Glostrup Hospital, men måtte opgive da hendes mor var meget imod det. Det skulle der ikke spildes tid på uddannelse, med det resultat, at Inger-merethe arbejdede masser af steder og fik alt det dårlige arbejde som ufaglært, hun måtte ta hvad der var, skiftede job hele tiden, og var kun få år alle steder. Ingermerethe startede på arbejde på Løvens Kemiske Fabrik som Piccoline. Da hun fyldte 18 år kom hun til fabrikken 'Substral' og var der et par år. Her traf hun sin første mand Jesper, der også var ansat der. Hun gik hjemme nogle år da Kenneth og Michael blev født . Senere fik hun arbejde på 'Højstenshus' som champingnon-plukker og det var på dette tidspunkt at hun blev skilt fra Jespur, da han drak og hang på værtshuse.


Og så havde jeg chancen til at komme sammen med Inger-merethe, da jeg havde kendt hende siden skoletiden, og syntes hun var en flot pige, og jeg ventede med at finde en kæreste, da jeg havde på fornemmelsen at det ikke holdt med Jespur.Da vi begyndte at komme sammen var Michael 3 mdr. Jeg skaffede hende ind på Daells Tapet hvor hun var i 3 år samtidigt med at jeg arbejdede der, og vi flyttede sammen i hendes lejlighed i Rugvænget 86. Jeg traf tilfældigt Jespurs lillebror i Danmarks akvarium, maj 2008 da jeg sammen med Michael-Ulla og børn var derinde, Michael skulle ud og ryge, og så stod der andre mennesker der også røg, og jeg hørte en der talte færøsk, og spurgte så hvor han kom fra, og så viste det sig at det var lillebroren, og han boede hos søsteren i Herlev, mens har var på ferie. Vi spurgte om Jespur, og broren sagde han havde det godt på Færørerne, og hotellet havde faren solgt, og investeret penge på en fiskerflåde i stedet for, meget skægt sammentraf.

Har efterfølgende været inde på nettet og lede efter ham, og fandt flere billeder af ham på færørske hjemmesider her i 2010, bla et kæmpe stort slægstræ med mange billeder.




Inger på MC i 1972 Ferie på Costa Brava Inger, Jørgen h. og mig
Hareskoven. 27/4- 1974 Callelja rugvænget 1972


Senere arbejdede Inger Merethe 1 måned hos 'Lauritz Knudsen' hvor de laver stikkontakter, så skiftede hun til aftenhold på 'Wiltax' tæppevæveri hvor hun var ansat i 2 år, indtil Brian blev født.



Kim blev født i Taastrup, da vi boede i Øksen 11. Lejligheden i Rugvænget var blevet for lille, så vi fik en stor 4 værelses lejlighed på 2. sal. Her boede vi i 10 år.



Brian som nyfødt 24/5 1975 Kim som nyfødt 16/5 1977 Bryllup 15.okt. 1977

Gentofte sygehus Dr, juhls klinik glostrup. Tåstrup rådhus.



Mig Kenneth Inger-merethe Herman Ahmet Inger-merethe 1971.

blokhaven 21 til påskefrokost 1972.



Costa brava 1974 lilla nederdel har jeg gemt endnu. brian 1 år 24/5 -1976 rugvænget 86 ballerup

den kom frem da jeg flyttede fra magleparken.


Fra 1981


I gilleleje i farmor & farfars hus, Skovåsen 28 Gilleleje. Alle børn til parade.



Albertslund Park 1982 alle 4 børn Ishøj strandpark 1983

c

Kenneths konfirmation 27/5 1984 i Gilleleje hos svigerforældre 1984 Skovåsen 28.

Inger Merethe arbejde en tid på 'Bestle vin' hvor hun tappede sprut på flasker og skiftede herfra til ' Lars Larsen' drivhus i Sengeløse, hvor de priklede julestjerner og sommerblomster. Her var hun glad for at være, men måtte holde op efter 1 år, da hun fik ondt i ryggen.


Hun kom så på nathold på tandlægehøjskolen på Jagtvejen, hvor hun gjorde rent i ½ år. Det sidst sted hun arbejdede var på Brugsens fjernlager i Vallesbæk - på nathold, hvor hun pakkede blomster i to år. Her startede hendes sygdom med slidgigt i skulderen af det ensidige arbejde i kulden, og hun kunne ikke tåle at arbejde mere.



Inger-merethe 30 år 1979 i godt humør. Til fest i Skovlunde.



Vi boede i 4 år i mine forældres lejlighed i Ringtoften 59 mens vi ventede på at få en lejlighed i Ballerup. Det fik vi så i Magleparken. Inger Merethe kom på arbejdsprøvning hos Lyfa lampefabrik i Måløv og i Planteoasens drivhus på Baltorpvej men kunne ikke holde til at arbejde på grund af smerter i ryggen. Så fik hun tilkendt invalidepension og blev hjemmegående. Kunne man se tilbage i bakspejlet, og Inger-merethe havde fået en uddannelse, så havde hun helt sikker ikke blevet syg med dårlig ryg og arm, og kunne være på samme arbejdsplads hele livet. Men måtte nu tage alt det dårlige og giftige arbejde.







Hjemme i Magleparken 1990 Kim og mor i Magleparken 1997



Det år vi vandt præmie i Inger Merethe 30 år 1979. IngerMerethe 40 år 1989.
Fløjholm for den bedste have 1991






Marienlyst hotel. Familiekarneval i 1998 Armen brækkede på vej hjem fra haven Sct.hans
da vi godt fulde faldt ned af trapperne, og jeg landed
på ingermerethes arm med mine 100kilo. ballast.

Jeg kunne ikke ta fra, da jeg havde 2 flasker vin i hånden.



Til bryllup hos Carina i Skovlunde. Koss juli 1998 Grækenland



Magleparken 25 Ulla, Malene, Carina, og Inger-merethe 50 års fest på fejø en hel wekend 1999

med alle vores børn -familie og venner.


Kewin og farmor
Nytårsaften 1999- 2000 -Kewin Nytårsaften 2001 / 02



Inger-merethe med Emma et af de sidste billeder af hende. hvidovre hos Carinas forældre

Inger Merethe var syg de sidste mange år og døde i august 2002, 2 mdr. før vores sølvbryllup skulle holdes. Vi havde arrangeret fest på Hotel Svanen i Hedehusene som jeg måtte aflyse.



Victor på Farmors grav på hendes 60 års dag 4/8-2009

Inger-Merethes ønske var at komme på Skovlunde nye kirkegård som blev indviet 2/8-1994 og Inger-Merethes forældre ligger også på denne kirkegård.

Stenen på graven har vi fundet ved Gilleleje Strand, da min kone ønskede sig en natursten, og ved Gilleleje Strand har vi badet mange år, da mine forældre havde sommerhus deroppe i over 30 år, så Kim og jeg ledte mange timer efter en sten, og fandt så denne smukke sten, som vi afleverede hos Valby Stenhugger som graverede navn og kom fugl på.

Kim John og mig rejste få dage efter bisættelsen af min kone til Cypern, for at slappe af og komme lidt væk fra hverdagen. Vi var på diskotek Flintstone og gik op i bargaden, der var fest og højt musik i hele byen, og vi var i europas største vandland på Cypern, og vi var der lige til lukketid, det var rigtigt sjovt derinde.


Til jul inviterede jeg alle mine børn - kærester - og børnebørn til Gran Canaria i julen, for ikke at være hjemme. Da min kone døde. Vi var 8 personer med børnebørn dernede i Porto Rico, Juleaften tog alle mine børn i byen og spiste flæskesteg, mens jeg blev hjemme på hotellet og passede børnebørn og spiste kartoffelmad med løglinge, Da jeg godt ville være alene hjemme, og mindes min kones død.

Mine børn mindes Deres mor. Vi er lidt nedtrykte.




På stranden mødte jeg en gammel kollega fra thor radiatorfabrik, Og hans kone var også lige død, Så jeg gik med ham på værthus og fik en del øl, og så tog vi på natklub og fik snakket om vores koner, alle De gode ting vi havde oplevet med dem. Da natklubben lukkede kom 2 servitricer hen til vores bord, og vi fortalte at vores koner var døde, De syntes det var hårdt for os, og så hentede De gratis drinks mange gange til os, mens vi fortalte alt det gode om vores koner, og så sad vi alle sammen og græd, mens vi mindes De gode stunder.


Det var en rigtig god nat, også fordi vi kom af med vores problemer, ved at vi snakkede om vores koner var ( stukket af) fra os alt for tidligt. Da natklubben lukkede kl 05.oo tog vi hjem til Eriks hotel sammen med servitrisserne, hvor vi drak en flaske whisky og nogle øl, hvor vi sad på altanen, og nød musikken af Abba, og kiggede ud over havet i 23 c. varme. Den morgen kom jeg først hjem kl.10 om morgen, i en kæmpe brandert hvor jeg var faldet flere gange ned af bjerget, men det var rigtig hyggelig nat med kollegaen og servitrisserne. Og det var den 23 december, så juleaften blev jeg hjemme på hotellet, da jeg havde lidt hovedpine, mærkeligt ikke ?



Da jeg kom hjem til tom lejlighed hver dag, tænkte jeg er det her livet resten af tiden. Nej, og man fik ikke mere besøg af familie og venner. De svigtede for nu var man alene, og ikke så interessant mere. Men jeg har stadigvæk halvdelen af mit liv tilbage. Og jeg gider ikke sidde i en tom lejlighed og glo på 4 vægge. Og hvem skal jeg snakke med og dele mine oplevelser med. ? ingen.

Jeg kan heller ikke belaste mine 4 dejlige børn, da de har deres familie og arbejde at passe. Så jeg satte annonce i avis og kom i kontakt med 17 kvinder, jeg regnede med at få 1-2 henvendelser, så jeg sorterede i brevene og mødtes med ca. 9 kvinder og af dem var jeg så heldig at finde verdens sødeste pige, som har samme interesser som mig, og ikke ryger og som kører MC og har haft samme problem som mig, med at miste sin kære, Og på den måde kan vi bedre snakke sammen om vores problemer. Det kan andre ikke forstå, da de ikke har prøvet en så voldsomt oplevelse.

Min kone har motorcykel og jeg har også fået købt en, så vi får kørt mange ture, og flere af vores venner har også MC.

Og nu har vi været gift i 6 år, Og jeg har fået en stor vennekreds i hendes familie, som jeg er meget glad for. Min nye Kone har gjort mig rigtigt glad for livet, Hun er altid glad og fuld af overraskelse, Vi er tit til koncert, bio, ude at spise, Og vi rejser 3 til 4 gange hvert år.

Jeg har rejst med min nye kone til Cypern Gran-canaria. Tenerifa. Ægypten. Tyrkiet. Holland. Prag. Kreta. Rhodos. Berlin. Vietnam. Norge 3 gange. Og Kina 2 gange først Beijing og Shanghai. og til Dubai i de Forenede Emirater. og oktober 2008 var vi 3 uger til amerika hvor vi kørte af rute 66 tværs gennem USA. Her i marst var vi i prag 5 dage, og i år 2009 skal vi på ferie i norge -holland -harzen- og cypern, så 5 gange skal vi rejse.

her 2010 har vi været Hamburg - Bornholm - Vetnam - Island - London og skal lige på en til rejse til ? ved ikke endnu. Det blev Dubai hvor vi var Marts 2011. Her i år skal vi til Osnabrük og rundrejse med tog til Sverige og ´Norge 12 dage.







Ingen kommentarer:

Send en kommentar