fredag den 7. februar 2014

80´erne med MC 222

 


Vi var tit på Dyrehavsbakken og lavede larm i gaden med de andre motorcykelklubber der også kom, og vi jagtede svenskere og kom i klammeri med politiet. Det var gerne ved åbning og lukning af Bakken, og nogle gange gik det lidt vildt til. F.eks. når nogle af os læderjakker var i slagsmål, så kom vi og hjalp hinanden, Og så var der bare kæmpe slagsmål med ca. 80 - 100 mennesker, hvor flere værtshuse blev smadret. Og det var Laredo og Valhal som det gik ud over.


Ellers tog vi på Bagsværd kro og slog os ned til stor gene for tjenere og udsmidere. Det kostede penge at komme ind på diskoteket, men vi kom gratis ind , da De vidste at vi lavede ballade når vi skulle betale, så vagterne lod os komme ind. Når Jens-erik ( Termo ) var med på Bagsværd kro var der altid ballade, han elskede at stavle mange ølglas op på hinanden, for bagefter at knuse dem med hånden, og så kom vagterne, men Termo slog en proper næve, og var bomstærk, så han kunne klare alle.


Vi holdt også meget til på Geels kro på Geels bakke i Holte sammen med mc Holte-Birkerød hvor vi spillede billard og hørte 60 musik. vi var også tit på Lollikhus i Holte, men vi fik forbud mod at komme, da vi tit var i slagsmål med gæster på diskoteket, og en fra Holte mc, fik stukket kniv i maven af tyrker, som flygtede ud i baglokalet, men vi fik fat i ham i baglokalet, og han fik nogle "slag" inden politiet fik ham udleveret.


Billeder fra råmosen mc-klub 222.
Bjørn Vyk og Jørgen Drejer hygge på råmosen.




roland-torben-john-hans benny -brun



flemming-benny-john John i jakkedres.



Bjørn-windeballe og Kirsten.




John ( Jon ) Benny- Brun



Bjørn-Vyk-Søren-Nina Læg mærke til rygsækken med 222 klubmærke.



John-Anni-Gert og andre gutter fra 222.



Roland-Gert-Anders -hans i råmosen



Her er Benny brun og Jørgen drejer



Fest i Råmosen Knut ( Valnød ) Gert - Johnny - Drejer - John .



Jørgen Drejer og Bjørn windeballe. Klubhuset i Råmosen 222


Flemming og Nina og hans dickmann Benny og Claus



Valnød ( Knut )



Flemming og Bjørn Vyk Flemming



Gutterne på camping med 222 rygmærke John - Erhard - Patricia




Her stoppet af politiet, De tjekker vores kørekort på vej til Camping







Benny Brun Valnød - Knut fra holte, artikel fra Familie-journalen.

Jeg startede sammen med torben at gå til karate, men måtte opgive da jeg var for tyk, og ikke kunne smidige ting. så jeg meldte mig ind i Ballerup Bokseklub, hvor jeg gik i 2. år sammen med Finn fra Skovlunde, jeg holdt op da jeg efterhånden var blevet syet 4. gange på øjenbrynene, når jeg var til boksestævne, og havde jeg fortsat var jeg måske arret over det hele. men jeg klarede mig godt, og jeg vandt flere pokaler . Vi var nødt til at gå til noget selvforsvar, med det liv vi førte, Jeg har planer om at starte op igen, her i 2008 i Ballerup Bokseklub, da de har opstartet et old boys hold på tapeten






Valnød (Knut) med 222 rygmærke sammen med Dirty Angels.


Efter 1 år holdt jeg op med at komme derude og jeg solgte Hondaen, da flere motorcykelklubber kom op at slås om territorier , og rockerne blev til store klubber, som begyndte at skyde efter hinanden. Og det værste var at nogle rocker fra København, troppede op i Ballerup Center på Den Gyldne Fugl og skød dørmanden med et oversavet jagtgevær i 1979, da han forhindrede rockerne i hævntogt på nogle mennesker i baren,


det var begrundelsen til at jeg holdt op med at komme i klubben, nu blev det for farligt at køre motorcykel, da klubberne havde territorium som man ikke skulle komme ind på, for så blev man skudt, eller gennembanket hvis man ikke hørte til deres klub.


1977 slog 4 MC-klubber sig sammen, og det var Nomads+Galloping- Goose+Iron -Sculls og Dirty -Angels, og blev senere i København til Hells Angel klub I 1980 og Amager fik Bulschit og andre byer Bandidos, og Nørrebro blev styret af Filthy Few - Dirty Angels, Island Brygge havde Nomades rocker, som alle skød hinandens medlemmer.


Jeg havde i mellemtiden også mødt Inger Merethe og hun var ikke glad for at jeg hang nede i klubben, og ikke mindst blev jeg taget så mange gange af politiet for at køre uden kørekort, at jeg ikke længere havde råd til bøderne. Politiet sendte mig efterhånden bare en bøde når De havde set mig nede i byen. Da de alligevel ikke kunne fange mig på mc,


Politiet konfiskerede til sidst min mc, og låste den ind i deres hundegård på ballerup politigård, fordi jeg blev ved at køre uden kørekort. Men jeg og benny listede om natten op på politistationen, og klippede låsen op med en boltsaks, og tog MC med hjem. Og politiet kom hjem til mig om natten, og mødte op på min arbejdsplads for at få fat på min motorcykel, så jeg måtte sælge den til sidst. Men nu har jeg motorcykel igen med kørekort, så nu har De ikke noget at komme efter.



                                        
                  



 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar